0
Terug naar overzicht

Je bedrijfsprofiel op RememberMe.nl optimaliseren: 4 tips

07/10/2021
Stephanie Sequeira
Delen:
bedrijvengids rememberme

Dat je bij dit artikel terecht bent gekomen, kan twee dingen betekenen: 1 je hebt een profiel op RememberMe.nl en bent benieuwd naar de 4 'magische' tips voor een optimaal profiel in onze bedrijvengids, of 2 je overweegt om binnenkort met jouw unieke product of dienst bij ons uitvaart platform aan te sluiten. In beide gevallen, leuk dat je er bent en lees vooral verder!

Als je een bedrijfsprofiel op RememberMe.nl hebt, wil je hier zonder twijfel het allerbeste uit halen. Je wilt dat jouw product of dienst gezien wordt door de juiste doelgroep én je wilt hier uiteindelijk natuurlijk ook business uit halen. Dan is een goed bedrijfsprofiel belangrijk. Het is immers je visitekaartje op onze website en legt de basis voor een eerste indruk van jouw bedrijf. Daarom delen wij 4 essentiële tips, zodat je jouw profiel in onze bedrijvengids kunt optimaliseren. Maak vooral gebruik van deze tips om op ons uitvaart platform op te vallen met jouw aanbod en wij doen de rest... ;)

Bedrijfsprofiel op RememberMe.nl optimaliseren: 4 tips

1. Duidelijke foto's

We zeiden het al, jouw profiel moet mensen uitnodigen en prikkelen om meer over jou, je producten en diensten te weten willen komen. Duidelijke foto's zijn dan ook onmisbaar voor je profiel op RememberMe. Denk hierbij niet alleen aan foto's van de producten die je levert, of sfeerimpressies van jouw diensten, maar ook aan de persoon áchter de producten of diensten: jijzelf dus. Veel consumenten vinden het namelijk fijn om te zien met wie zij in contact komen voordat zij de telefoon op pakken om zich verder te laten informeren. Het is persoonlijker en kan een vorm van vertrouwen opwekken. Als het gaat om de foto's zijn er enkele do's en don'ts die je kunt aanhouden als richtlijnen wanneer je ons de foto's voor jouw profiel toestuurt.

Do's:

  • Zorg voor foto's die opvallen tussen jouw concullega's in de bedrijvengids.
  • Lever een duidelijke foto van jouw logo aan.
  • Gebruik foto’s die relevant zijn voor jouw categorie.
  • Zorg voor foto's die rechtenvrij zijn en de juiste pixels hebben. Wazige foto's zijn een no go.
  • Less is more! Het kan zijn dat je veel mooie foto's hebt, die je graag allemaal wilt delen op jouw profiel. Toch raden wij je aan om maximaal 10 foto's te gebruiken die jouw product of dienst mooi representeren.

Don'ts:

  • Foto's met veel tekst kun je liever vermijden, omdat dit vaak niet goed leesbaar is en afleidt van waar het om draait.
  • Foto's van anderen gebruiken. Gebruik altijd je eigen of (rechtenvrije) foto's en afbeeldingen.

Sfeerbeelden

Als uitvaartverzorger is het wellicht lastig om foto's te delen van de uitvaarten die je hebt verzorgd. Deze foto's zijn namelijk erg persoonlijk. In dit geval zijn foto's van jezelf of het team interessant, zodat consumenten kunnen zien met wie zij te maken hebben. Ook sfeerbeelden die wat zeggen over jouw werkwijze kunnen van toegevoegde waarde zijn.

Extra tip: beschik je nog niet over professionele foto's die jouw product, dienst of jouzelf mooi naar voren brengen of ben je niet helemaal tevreden over je huidige foto's? No worries! Wij werken samen met diverse top fotografen die jou hierbij kunnen helpen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

2. Een treffende tekst

Hoewel beelden spreken, is de tekst niet minder belangrijk dan de foto's op je profiel op RememberMe. Maar waar begin je? En wat is belangrijk om op te nemen in de tekst op je bedrijfsprofiel? Laten we hier maar meteen induiken! Bedenk allereerst wat jouw doelgroep wil lezen. De lezer heeft op jouw profiel geklikt met een reden: hij of zij is op zoek naar een product of dienst in jouw categorie. Maak in de eerste alinea meteen duidelijk wat jij levert. Daarna kun je jezelf kort introduceren en eventueel kort uitleggen waarom/hoe jij bent begonnen met het aanbieden hiervan. Een persoonlijk verhaal achter een product of dienst doet het altijd wel goed.

Belicht in de tekst ook wat jouw product of dienst onderscheidt van anderen: wat maakt het speciaal? Op welke manier draagt het bij aan de wensen en behoefte van de doelgroep? Probeer de belangrijkste kenmerken in ongeveer 300 woorden in de tekst te verwerken. Sluit je tekst af met een call to action. Nodig hen uit om je website te bezoeken voor meer informatie of contact met je op te nemen. Heb je een kantoor waar je bezoekers kunt ontvangen? Zet dit dan ook in de tekst.

Extra tips:

  • Probeer schreeuwerige aanbiedingen te vermijden. Laat je producten of diensten voor zichzelf spreken!
  • Maak gebruik van tussenkopjes in je tekst: welke kenmerken wil je duidelijk naar voren laten komen?

3. Social media

Tegenwoordig is social media vrijwel onmisbaar voor privé gebruik, maar ook op zakelijk gebied. Als je social media gericht inzet voor je bedrijf kan dit een positieve bijdrage leveren aan je bedrijfsdoelstellingen, zoals meer naamsbekendheid en het verkrijgen van nieuwe leads. Mensen kunnen makkelijker met je in contact komen en je vergroot de online aanwezigheid. Daarmee vergroot je weer het bereik van je merk, bedrijf, product of dienst. Als je een bedrijfsprofiel op RememberMe hebt kun je linken naar jouw LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter. Daarnaast is het ook mogelijk om Vimeo en YouTube video's toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Vertel in een video over jezelf, je dienst of product en geef een duidelijke impressie van wat je doet.

Nog geen professionele bedrijfsvideo? Wij kunnen je helpen. In samenwerking met Uitvaartvideo.net bieden wij de mogelijkheid om een persoonlijke introductievideo op te nemen die je kunt delen met jouw klanten en zakelijke partners. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie hierover.

4. Recensies op je profiel

Last but not least: recensies. Waarschijnlijk één van de belangrijkste onderdelen van een bedrijfsprofiel op RememberMe, of eigenlijk op elke website, zijn de recensies van klanten. Toch worden recensies als onderdeel van een bedrijf vaak onderschat, terwijl deze online beoordelingen als het ware de digitale mond-tot-mondreclame zijn van je bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de consumenten eerst leest wat andere zeggen over hun ervaring met het bedrijf voordat ze overgaan tot een call to action. Op RememberMe kun je alle recensies die je bijvoorbeeld op Google of op je website hebt staan zelf toevoegen aan je bedrijfsprofiel of je kunt een link van je bedrijfsprofiel op RememberMe.nl met je klanten delen, zodat zij zelf een recensie kunnen schrijven.

Bedrijfsprofiel op RememberMe.nl voor meer zichtbaarheid

Wij hopen dat je wat hebt aan deze 4 tips om jouw bedrijfsprofiel op RememberMe.nl te optimaliseren. Bij RememberMe kun je jouw profiel op ieder gewenst moment laten aanpassen en denken wij graag met je mee over hoe je jouw profiel nóg beter zichtbaar kunt maken.

Ben jij een professional die de uitvaartbranche meer kleur wil geven en wil je graag meer zichtbaarheid voor jouw product of dienst? Neem vandaag nog contact met ons op om de mogelijkheden voor deelname aan ons uitvaart platform te bespreken.

Delen:

Leveranciers

Neem ter inspiratie eens een kijkje op onderstaande bedrijfsprofielen.
Bekijk alle leveranciers

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Reactie plaatsen

RememberMe

Voor een afscheid met een gekleurd randje